Piața locală de comerț electronic

Piața locală de comerț electronic

În urma unui studiu realizat de către eCommerce Foundation, piața de comerț online va depăși anul acesta, valoarea de 1,87 trilioane de dolari, fiind în creștere cu 17% față de anul trecut. Cel mai mare comerț online care înregistrează cele mai mari încasări sunt China cu 681 de miliarde de dolari, Statele Unite cu 438 de miliarde de dolari, și respectiv Marea Britanie cu 196 de miliarde dolari.

”Piaţa comerţului online din România este în continuă creştere. Pentru anul 2017, estimăm că ne îndreptăm spre o valoare de 2,3 – 2,4 miliarde de euro doar în e-tail. Analizăm periodic proiecte noi în cadrul competiţiei GPeC şi interacţionăm în mod continuu cu reprezentanţi ai magazinelor online de la noi. Astfel, vedem o creştere vertiginoasă a numărului de magazine online în categorii precum Beauty (cosmetice, parfumuri), home & deco sau articole pentru copii”, menţionează Andrei Radu, Fondator GPeC.

Tot în urma acestor statistici realizate de către eCommerce Foundation, mai bine de 53% dintre clienții care apelează la serviciile magazinelor online sunt de părere că social media le influențează într-un mod direct obiceiurile de consum, asta chiar dacă pentru europeni, platforma online principală de comunicare și interacțiune cu magazinele online rămâne Facebook, într-un procent de 85%.

”Magazinele online locale trebuie să îşi organizeze bine ofertele, prezentarea lor în site, campaniile de promovare, cât şi procesul de achziţie sau de retur. Este imprtant să înveţe cum să comunice cu cei pe care îi vizează şi ce mesaje să folosească în funcţie de canalul de comunicare, ofertele comerciale sau perioada din an. Pentru 42% dintre utilizatori, principala barieră de a achiziţiona produse online este încrederea şi experienţa mai puţin plăcută avută pe site. Astfel, prin participarea la evenimente valoroase, prin alocarea de fonduri în mod eficient în campanii de promovare şi având o relaţie bună cu partenerii comerciali, putem creşte, împreună, piaţa de eCommerce din România”, continuă Andrei Radu.

închide menu