Trei direcții de top pentru comerțul electronic

Trei direcții de top pentru comerțul electronic

În ultimii ani, numărul de europeni care cumpără online s-a dublat (de la 29,7% în 2007 la 55% în 2017). Comerţul electronic a devenit din ce în ce mai popular şi în România, astfel că în primele nouă luni ale anului s-au remarcat trei direcţii importante, potrivit PayU România.

Aceste trenduri şi direcţii oferă o perspectivă asupra evoluţiei pieţei de e-commerce, a comportamentului de consum şi sunt un bun indicator atât pentru magazinele online care vor să îşi dezvolte afacerea cât şi pentru start-up-urile în domeniu.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

  1. Încrederea în cumpărăturile online este în creștere

Conform ultimului raport european, nivelul de încredere al consumatorilor în magazinele online locale a crescut cu 12%. Şi în România, încrederea consumatorilor în magazinele online cât şi în furnizorii online de servicii a crescut în ultimii 5 ani.

”Românii înţeleg din ce în ce mai bine beneficiile plăţilor online. În primele 9 luni ale anului, s-au realizat cu 37% mai multe tranzacţii online comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea acestora a ajuns la aproximativ 1,9 miliarde de lei, cu 44% mai mult faţă de perioada ianuarie-septembrie 2016.” adaugă Marius Costin, Country Manager PayU România.

Plăţile online câştigă teren important în lupta cu plăţile în numerar, lucru confirmat şi de cel mai recent Global Cash Index (Octombrie 2017). Acesta arată că, în România, ponderea numerarului în tranzacţii se ridică în prezent la peste 40%, cu aproximativ 20 de procente mai mică faţă de ultima perioadă analizată (2011).

  1. Consumatorii aleg metodele de plată localizate

”Cumpărătorii preferă să plătească online cu ceea ce au în buzunar. Fie că vorbim de carduri de debit, carduri în rate sau cash, este recomandat ca magazinele online să le pună la dispoziţie cât mai multe metode de plată, bineînţeles adaptate nevoilor şi specificului fiecărui business.” – Marius Costin, Country Manager PayU România.

În Cehia, Germania şi Polonia, plăţile prin sisteme de online banking sunt de două ori mai populare decât cele efectuate prin carduri. În ţări precum Marea Britanie, Franţa, Spania, Irlanda şi Italia, cardurile sunt cea mai populară modalitate de plată.

,,În România, plata cu cardul rămâne metoda de plată preferată de români, în timp ce plata cu cardul în rate devine din ce în ce mai populară. În primele luni ale anului trecut, peste 15% din totalul tranzacţiilor online au fost realizate cu un card în rate.” completează Marius Costin, Country Manager PayU România.

  1. Cumpărături transfrontaliere

Statisticile europene, arată că 4 din 10 comercianţi online intenţionează ca în anul următor să îşi vândă produsele şi peste hotare. Dacă vorbim de extinderea afacerii online şi în alte ţări, principalele reticenţe sunt legate de riscul mai ridicat de fraudă şi neplată în vânzările transfrontaliere, de reglementările fiscale diferite, de diferenţele în legislaţie şi de normele privind protecţia consumatorilor.

,,Din experienţa PayU, comercianţii români încep să-şi extindă afacerile transfrontalier, sau cel puţin sunt interesaţi de această posibilitate. Încă se fac paşi timizi în acest sens, vizând, în special, ţările europene vecine. Mesajul nostru pentru aceştia este că este la fel de uşor să faci comerţ online de la est la vest est pe cât este de la vest la est şi că au întotdeauna de partea lor un partener global pe zona de plăţi, cu expertiză în abordarea locală, pentru a-i susţine în acest demers.” concluzionează Marius Costin, Country Manager PayU România.

închide menu